onsdag, december 27, 2006

En enkel metod för att behålla din site ranking

Den enkla metoden att behålla din site ranking, trots hot om bannlysning från de ledande Sökmotorerna.

Jag har jobbat på den Amerikanska marknaden sen 2002, där kallar dom mig (alagers of Sweden) dels som Affiliate, men även som ägare till många siter och bloggar.
Jag är god vän med många av de riktigt stora proffsen och fick ett tips som jag tänkte dela med mig av här på Nya Artiklar.

Det går oroliga rykten på den Amerikanska marknaden om att de stora sökmotorerna som Goggle, Yahoo och MSN, tänker börja bannlysa siter som bara inehåller reklam, länkar, banners m.m. Robotarna kommer inte längre att crawla siterna som de gjort tidigare. Detta kommer troligtvis att innebära att de minder sökmotorerna följer efter. Alexa kommer att indexera om hela rankingen.

Detta kan få katastrofala följder för alla oss som har rena sälj siter. Som Affiliate har jag mina siter och landing pages ( landnings sidor) fulla med reklam. Banners, länkar, adds. Jag och många med mig riskerar att fullständigt rasa i ranking. Man kan undra vad Goggle tänker på.

Men alla problem är till för att lösas. Jag kontaktade min partner Stone Ewans, en expert på Goggle Adsense, och frågade om han hade någon lösning på detta problem.
Rådet jag fick löser inte alla problem, men det hjälper till att få robotarna att crawla din site även i fortsättningen.
Här är lösningen: Eftersom robotarna vill ha mycket text och information, så är det snabbaste och billigaste sättet att ge dem det helt enkelt att skapa en blogg här: http://www.blogger.com/start
och posta nya artiklar med massor utav text och information. Detta kommer att dra robotarna till din site som magneter. Posta en ny artikel varje månad, och Pinga din blogg här: http://pingomatic.com/ När du pingar crawlar robotarna din site. Glöm inte att länka bloggen till din site. ( Din säljsite).

http://tinyurl.com/ Kortar ner långa länkar till korta. Du kan samtidigt maskera dina Affiliate länkar med den.

Jag hoppas att Du kommer att få glädje av denna informationen.


Too your success
alagers of Sweden

Du får kopiera, posta och sprida denna artikel
så länge du inte ändrar något
i text, layout eller i någon länk.

Copyright © spelguider.se/alagers of Sweden

Inga kommentarer: